Sellenädalase postituse
teemaks on ergonoomika ja kasutatavus veebis. Toon välja üks positiivne ja üks negatiivne
näide kasutuskogemusest. Jakob Nielsen on sõnastanud kasutatavuse viis peamist
komponenti: õpitavus, tõhusus, meeldejäävus, vead ja rahulolu. Nende kriteeriumite
järgi soovingi kirjeldada veebilehtede kasutatavust ja meeldivust.
Positiivne näide: 1A nutipoe
koduleht http://www.1a.ee/
Sellel leheküljel
asub internetipood. Vaatamata sellele, et ma isiklikult pole suur netipoodide
kasutaja, siiski see koht on väga mugav ja meeldiv ostude tegemiseks küll. Kõige
rohkem meeldib see, et kodulehel on suhteliselt lihtne menüü, kus pole vaja
suurt midagi õppida ega otsida, menüüvalik, ostukorv ja olulised kontaktandmed
on kohe esilehel. Mina isiklikult kasutan selle kodulehe elektroonikaseadmete
otsimiseks. Seal on väga rikkas filtrite valik, mida saab kasutada korraga ja
kohe leida soovitud kaupa, mis viitab selle veebilehe tõhususele. Saidi
värvigamma on rahulikes toonides, pole reklaami ja loogiliselt ülesehitatud,
mis on eriti meeldiv selle kasutamisel.
Negatiivne näide: Zoo Planet koduleht http://zooplanet.ee/index.php/et/meist
Zoo Planet on
lemmikloomade kaupluse kett, kus müüakse erinevaid lemmikloomadele mõeldud tooteid.
Kuid nende koduleht on sõna otseses mõttes imelik. Veebilehe funktsionaalsus ja
informatiivsus täiesti puudub. Vasakpoolses menüüribas on loetletud erinavatele
loomadele mõeldud kaubakategooriad, nende avamisel lehele ilmuvad tuntud kaubamärkide
pildid. Vajutades kaubamärki, veebilehe külastaja ilmselt ootab leida
konkreetseid kaupu, kuid avaneb kaubamärgi pilt suuremas formaadis, mis on
veidi naljakas. Osa eestikeelsest menüüst on inglise keeles, mis ei ole
asjakohane ja mugav kodulehe külastajate jaoks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar