neljapäev, 27. aprill 2017

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus


Sellenädalase postituse teemaks on ergonoomika ja kasutatavus veebis. Toon välja üks positiivne ja üks negatiivne näide kasutuskogemusest. Jakob Nielsen on sõnastanud kasutatavuse viis peamist komponenti: õpitavus, tõhusus, meeldejäävus, vead ja rahulolu. Nende kriteeriumite järgi soovingi kirjeldada veebilehtede kasutatavust ja meeldivust.

Positiivne näide: 1A nutipoe koduleht http://www.1a.ee/
Sellel leheküljel asub internetipood. Vaatamata sellele, et ma isiklikult pole suur netipoodide kasutaja, siiski see koht on väga mugav ja meeldiv ostude tegemiseks küll. Kõige rohkem meeldib see, et kodulehel on suhteliselt lihtne menüü, kus pole vaja suurt midagi õppida ega otsida, menüüvalik, ostukorv ja olulised kontaktandmed on kohe esilehel. Mina isiklikult kasutan selle kodulehe elektroonikaseadmete otsimiseks. Seal on väga rikkas filtrite valik, mida saab kasutada korraga ja kohe leida soovitud kaupa, mis viitab selle veebilehe tõhususele. Saidi värvigamma on rahulikes toonides, pole reklaami ja loogiliselt ülesehitatud, mis on eriti meeldiv selle kasutamisel.

Negatiivne näide: Zoo Planet koduleht http://zooplanet.ee/index.php/et/meist
Zoo Planet on lemmikloomade kaupluse kett, kus müüakse erinevaid lemmikloomadele mõeldud tooteid. Kuid nende koduleht on sõna otseses mõttes imelik. Veebilehe funktsionaalsus ja informatiivsus täiesti puudub. Vasakpoolses menüüribas on loetletud erinavatele loomadele mõeldud kaubakategooriad, nende avamisel lehele ilmuvad tuntud kaubamärkide pildid. Vajutades kaubamärki, veebilehe külastaja ilmselt ootab leida konkreetseid kaupu, kuid avaneb kaubamärgi pilt suuremas formaadis, mis on veidi naljakas. Osa eestikeelsest menüüst on inglise keeles, mis ei ole asjakohane ja mugav kodulehe külastajate jaoks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar