neljapäev, 20. aprill 2017

Arendus- ja ärimudelid

Ühe tarkvara arendus- ja ühe ärimudeli analüüs erinevate projektide näitel.

Arendusmudel: Scrum on agiilne arendusmetoodika organisatsioonide, arendajate ja juhtide jaoks. Scrum suudab ühendada juhtkonda ja arendajaid firma ärieesmärkide saavutamise nimel. Scrum´i on lihtne mõista ja rakendada, koolitusprogrammid on olemas ja töötavad. Scrum´i paindlikus aitab suurtel meeskondadel keskenduda sihile, et ühiselt kogu meeskonnaga saavutada iga sprindi ülesanded. Tarkvara on võimalik arendada minimaalse ajaga ning koheselt on nähtavad ka defektid. Üldiselt on Scrum puhul tegemist paindliku tarkvara arendamise raamistikuga, kus töö põhineb iteratsioonidel, mille etappe nimetakse sprintideks. Sprindi kestus on tavaliselt kaks kuni neli nädalat. Igaks sprindiks võtavad meeskonnad töösse tähtsuse alusel järjestatud ülesanded, lähtudes kliendi vajadustest. Ülesandeid nimetatakse kasutajalugudeks (user story) ning need näitavad arendatavad tarkvara funktsionaalsuseid ehk võimalusi. Iga sprindi lõpus tarnitakse korrektselt töötav tarkvaratoode kliendile. Üheks näiteks on ONLINE APP OÜ, mis kasutab põhiliselt Scrumi elemente. Nende iteratsiooni periood on umbes 3 nädalat ning iteratsiooni lõpuks on valmis korrektselt töötav funktsionaalsus. Eeliseks on kohene tagasiside, koostöö ja (virtuaalsed) koosolekud, mis tagavad parima lahenduse kliendile. Oluliseks on ka iga iteratsiooni lõpus olev testimisperiood, mis annab kohest tagasisidet. Tähtis on see, et koostöös kliendiga selgitatakse välja vajalikud funktsionaalsused ja klient saab täpselt selle mida ta vajab.

Ärimudel: Tarkvara kui teenuse (inglise keeles Software as a service, SaaS) on pilvandmetöötluse pakkumine teenusepakkuja määratud tarkvara rentimisena. SaaS on lühend terminist Software as a Service, mis tähendab, et ettevõtted saavad kasutada kõrgetasemelist tarkvara nii, et nad ei pea seda ise installeerima ega seadmetesse investeerima, vaid nad rendivad seda teenusepakkujalt, kes hoolitseb tarkvara arenduse ning hoolduse eest. Lahenduse lihtsusest tulenevalt eelistavad kliendid tarkvara kui teenus mudelit traditsioonilisele tarkvara pakkumisele. Tuntumad näited SaaS lahendustest on Gmail-i emaili rakendus, Dropbox-i andmete hoiustamiskeskkond. Eesti ettevõtetest võib näitena tuua Pipedrive-i.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar